TURCJA

... czyli krótka opowieść o Kebabie. ;P

Hej Dziewczęta! (;


W trakcie czytania serdecznie wam polecam posłuchanie sobie mojej ukochanej piosenki, która kojarzy się z Turcją....;P



Turcja kojarzy mi się z kebabami, no ale przecież nie zrobię sobie na paznokciac, bądź twarzy Kebaba... czy nie? ;P

Aż tak szalona nie jestem, więc wpisałam w Wikipedię "Turcja", poczytałam trochę o sztuce, kulturze i historii... ale nic mnie nie zainspirowało..

 to może jednak ten Kebab? ;D

uwielbiam Kebaby... Kurde.. Sylwia sama wyglądasz jak taki Kebab..

Tak więc wpisałam w google TURCJA, krajobrazów tyle, że głowa mała, flagi, zabytki, dywany..

ej a może dywany Tureckie... nie no, ładne ale nudne.

to co z tym Kebabem? Najlepszy jaki jadłam to od Turków w SKORZĘCINIe - zaje miejscowość..
Przepyszny i jak się takiego zjadło na śniadanie to do kolacji z jedzeniem spokój, polecam!

No i dzięki tej Historii o Kebabie, mam inspiracje, ale na Tydzień INDIE.. O.o

A na co konkretnie wpadłam, to musicie poczekać..

 eh, to jednak zostałam przy Tym Kebabie.
Przykro mi, że nie znalazłam nic co mogłoby mnie zainspirować tym pięknym krajem, bo krajobrazy są niesamowite...

Ale postawiłam na coś innego i napiszę Wam przepis, który polecił mi mój przyjaciel, który swoją drogą zjada Kebaba średnio co 3 dni. O.o

[przepis ze strony: http://www.wielkiezarcie.com]

Uwaga z tego przepisu wychodzi około 6-8 Kebabów - według uznania wielkości.


SKŁADNIKI NA CIASTO:

-1/2 kg mąki
- 3 łyzki oleju
-pół kostki drożdzy (50g)
-łyżeczka soli
-250ml ciepłej wody



Mąkę,sól, wodę z rozpuszczonymi drożdżami i olejem wyrobić na ciasto
(żeby dobrze odchodziło od reki) - zostawić na ok 30 min żeby wyrosło.

po 30 min podzielić ciasto na 6 większych lub 8 mniejszych kawałków ( wedle uznania)
i robimy placki.

Pieczemy ok 7 min w temp 210-220 st.



SKŁADNIKI NASOS

-majonez (ok 100ml)
-ketchup (5-6 łyżek)
- duzy ząbek czosnku
- jogurt naturalny mały 150g


Łączymy wszystkie składniki wraz z posiekanym drobno czosnkiem. 

(Sos lepiej zrobić pierwszy, ponieważ najlepszy jest jak się przegryzie)


DODATKI WARZYWNE

-kapusta pekińska
-pomidor duży
-ogórek zielony
-cebula

mile widziana papryka konserwowa oraz ogórek kiszony. (co kto lubi)


wszystko pokroić wedle uznania



MIĘSO :

- 3 filety z kurczaka.
-przyprawa do gyrosa w proszku np Galeo
- przyprawy świata z BIEDRONKI "przyprawa do grilla i szaszłyków" (takie ciemne opakowanie zamykane na strunę)
zawiera m.in: papryka, kolendra  gorczyca,majeranek, pieprz czarny, jałowiec, cebula, rozmaryn, goździki, liść laurowy.


(można inną przyprawę, ale ta z Biedrony jest po prostu pyszna)


pokroić część w kostkę, część w paseczki i podsmażyć z przyprawą do gyrosa i tą z biedronki.



chlebki na kebaby po wyciągnięciu z piekarnika przekroić (nie całe żeby się nie rozpadły) na dwie części posmarować sosem ( nie żałować sosu bo dobry), pierwsze nałożyć na dolna część kapustę, mięsko , cebulę oraz resztę.

SMACZNEGO


Ciężko mi było wymyślić coś na Turcję.. Jeszcze inne kraje przede mną do nadrobienia.

To by było chyba na tyle,
Notka zwariowana,chaotyczna i eh... zjadłabym sobie Kebaba ;P

Pozdrawiam

4 komentarze:

  1. haha i spoko ;D
    z przepisu napewno skorzystam ,
    pyszne jest to niezdrowe cos :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja to już kilka lat nie jadłam kebaba :O bo to cholerstwo uzależnia :P jak się zje raz czy dwa, to się chce kolejne i kolejne. a pupa rośnie! :P jakbyś miała przepis light to bym się zastanowiła xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzeszysz dziewczyno, grzeszysz!
      Już, teraz, zaraz, już masz zaczac robić/ kupić Kebaba i go zjeść! Enjoy! ;p

      Usuń
  3. Ja nie jestem fanka takiego jedzenia ale nie powiem ze nigdy nie jadlam bo jadlam i mi smakowalo ale ja odzywiam sie troche 'zdrowiej' ;)

    OdpowiedzUsuń

Witam Was.
Dziękuję za wszystkie (nawet te jednosłowne) komentarze!
Strasznie mi miło czytać każde dobre słowo.
Z chęcią zajrzę do Was jak zostawicie po sobie ślad. (;
_______________

Odpowiedzi udzielam na moim blogu, rzadko, ale bywa, że odpowiedzi udzielam pod jednym z waszych postów.